Pozycjonowanie long tail

W pozycjonowaniu strony www szczególną uwagę należy zwrócić na wybór odpowiednich fraz kluczowych. Frazy kluczowe można podzielić na te krótkie, ogólne, nazywane także frazami generycznymi, a także na frazy long tail, a więc frazy z tzw. długim ogonem, a więc po prostu frazy zawierające kilka członów. Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie szerokie) jest oczywiście bardzo podobne do pozycjonowania innych fraz, jednak należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii, które przedstawimy poniżej. Frazy długiego ogona można zastosować w wielu przypadkach, jednak nie zawsze będą one korzystne.

Frazy long tail – co to takiego?

Słowa kluczowe long tail są frazami, które składają się z kilku słów. Najczęściej są to słowa dość szczegółowo obmyślane, które mają przyciągnąć na stronę klientów ze sprecyzowanymi zamiarami. Pomogą one wszystkim szukającym butów w konkretnym kolorze i rozmiarze, pomogą w znalezieniu świątecznego obrusu na konkretny rozmiar stołu, pomogą znaleźć narzędzie o właściwych parametrach itd. Frazy kluczowe długiego ogona pojawiają się coraz częściej podczas pozycjonowania, jednak nadal nie należą do najbardziej popularnych rodzajów fraz kluczowych – pozostają nadal w strefie niszy, jednak niszy niezwykle skutecznej. Wszyscy, którzy decydują się na ten rodzaj pozycjonowania wiedzą, jak duży ruch mogą wygenerować na stronie długie frazy kluczowe.

Wykorzystanie słów kluczowych długiego ogona a korzyści

Po pierwsze, umiejętne wykorzystanie w pozycjonowaniu fraz kluczowych long pozwala znacznie zwiększyć ruch na stronie, zapytań szczegółowych pojawia się bowiem w wyszukiwarkach coraz więcej, co jest w pełni zrozumiałe – nikt nie chce tracić czasu na długie poszukiwania produktów i usług, które go interesują, a doskonale wie, że po wpisaniu bardzo ogólnej frazy, będzie musiał przeszukać przynajmniej kilka stron zanim znajdzie tę, która naprawdę go interesuje.

Po drugie, frazy kluczowe długiego ogona pozwalają na pozyskanie klientów zdecydowanych na zakup konkretnej rzeczy, która np. znajduje się w ofercie sklepu. Znacznie więc skraca się droga od poszukiwań do sfinalizowania transakcji. Jest to niezwykle ważne, gdyż nie tworzymy tylko sztucznego ruchu na stronie, ale faktycznie wpływamy na sprzedaż usług oraz produktów lub realnie odpowiadamy na inne zapotrzebowanie klienta, np. z zakresu wiedzy.

Po trzecie, na pozycjonowanie strony internetowej wpływa również niska konkurencja. Dzięki temu, że frazy tego typu mają niską konkurencję, można łatwiej osiągnąć, wykorzystując je, dobre pozycje. Google na pewno to doceni. W miarę pozyskiwania nowych funduszy można wdrożyć również inne działania promujące stronę.

Long tail SEO w e- commerce

Frazy typu long tail można wykorzystywać w wielu branżach. W ostatnim czasie, frazy te stały się bardzo popularne zwłaszcza w branży e- commerce, a więc w sprzedaży online. Można wyróżnić kilka rodzajów tych słów kluczowych.

Frazy long tail produktowe – są to frazy najbardziej pożądane, a wiec takie, które kierują na zakup konkretnego już przedmiotu, np. kozaki zimowe ze skóry. Dzięki takim właśnie frazom, klient może trafić na dokładnie taki model, który najbardziej go interesuje i ma to odniesienie do wszystkich produktów. We frazie można użyć takich słów i takich odnośników, które bardzo szczegółowo będą opisywać dany towar, produkt.

Frazy long tail lokalne, a więc frazy, w których oprócz produktu, który jest poszukiwany, znajduje się również odnośnik do miejsca, lokalizacji. Najczęściej do frazy dodaje się po prostu nazwę miejscowości, miasta, regionu.

Frazy long tail, które wnoszą wiedzę, a wiec frazy, które są pytaniem o rozwiązanie pewnego problemu, najczęściej problemu zakupowego. Frazy te odpowiadają na potrzeby klientów, wpisują się w ich tok myślenia i przynoszą odpowiedzi.

Dla kogo pozycjonowanie fraz kluczowych typu long tail jest najlepsze?

Jak już wiemy, pozycjonowanie fraz typu long tail będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, ale nie tylko. Trzeba zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie na frazy najbardziej ogólne jest też najbardziej konkurencyjne. Co za tym idzie, pozycjonowanie staje się długie, jest trudne, przynosi efekty najpóźniej i jest także najbardziej kosztowne. Mniejsze firmy, które nie mają bardzo dużego budżetu na pozycjonowanie, mogą na wyniki czekać przez wiele miesięcy, w końcu tracąc wiarę w proces pozycjonowania. Tymczasem, można zainwestować we frazy long tail, które przyniosą znacznie szybszy efekt przy niższych kosztach.