Linki wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania strony internetowej. Dzięki odpowiedniemu linkowaniu można zapewnić sobie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google (oczywiście w połączeniu z wieloma innymi zadaniami). Poniżej wiele cennych informacji o tym, czym w ogóle jest linkowanie, jakie niesie korzyści i jakie są rodzaje linków wewnętrznych.

Linkowanie wewnętrzne – co to jest?

Opracowanie strategii linkowania wewnętrznego daje bardzo dobre rezultaty. Przede wszystkim wspomaga widoczność witryny w wynikach wyszukiwania organicznego. Linkowanie wewnętrzne ma duże znacznie dla pozycjonowania – zarówno pomaga w widoczności strony dla robotów i algorytmów wyszukiwarki jak i pomaga w widoczności strony dla użytkowników. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne pozwala na skuteczniejsze pozycjonowanie. Jednak, nie można zacząć zanim nie wykona się optymalizacji linkowania wewnętrznego. Dopiero po audycie można tak naprawdę stwierdzić, czy linkowanie wewnętrzne strony wymaga w ogóle poprawy, a jeśli tak, to na jakim poziomie. Bardzo ważna jest jakość linków oraz liczba linków wewnętrznych.

Rodzaje linków wewnętrznych

Aby linkowanie przyniosło efekty, konieczne jest opracowanie strategii linków wewnętrznych. Nie jest to łatwe, bowiem rodzajów linków jest sporo, a samo zagadnienie, jak budować linki wewnętrzne, nie jest łatwe. Przede wszystkim należy zadbać o linki do strony głównej. Ilość linków wewnętrznych musi być odpowiednia. Ważna jest także optymalizacja linkowania przed rozpoczęciem pozycjonowania. Przejdźmy jednak do rodzajów linków. Do najbardziej popularnych należą:

·      Linkowanie menu główne

·      Linkowanie treści

·      Linkowanie w stopce

·      Linkowanie breadcrumbs

Audyt linków wewnętrznych

Audyt linków wewnętrznych to jedno z najważniejszych zadań, które stoi przed nami przed rozpoczęciem pozycjonowania strony internetowej. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas analizowania linków wewnętrznych?

  • Optymalna ilość linków wewnętrznych – linków nie powinno być ani za mało, bo nie będą skuteczne, ani zbyt dużo, bo mogą one zaszkodzić stronie. Zasadniczo uznaje się, że liczba linków nie powinna przekraczać liczby 100 na konkretnej podstronie.
  • Eliminacja linków, które powielają treść – nie powinno zdarzać się, aby na podstronie znajdowały się linki, które powielają treści. Nie jest to dobrze widziane przez algorytmy.
  • Link do strony głównej – to bardzo istotne, aby na każdej podstronie znajdowały się linki, które prowadzą do strony głównej.

Oczywiście to nie wszystko. Ważne są również anchory, a wiec teksty zakotwiczenia, linki kontekstowe, a także ścieżki nawigacji. Wszystko to, jeżeli działa w sposób odpowiedni, prowadzi do wysokich pozycji strony w wynikach wyszukiwania organicznego.

Wewnętrzne seo – korzyści z linków wewnętrznych

Z powodu braku linków wewnętrznych, można sporo stracić. Dobre linkowanie wewnętrzne wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony i jej widoczność w wyszukiwarce. Dzięki linkowaniu strona jest przyjaźniejsza dla użytkowników oraz dla robotów. Wyznacza pewne ścieżki, pomaga w sprzedaży. Strona internetowa, która ma właściwe wewnętrzne SEO, znacznie lepiej radzi sobie w wyszukiwarce Google. Jednak, aby linkowanie faktycznie pozytywnie wpłynęło na stronę, a więc na jej pozycje oraz przełożyło się na lepszą sprzedaż oraz poprawę wizerunku, konieczne są działania przemyślane, zorganizowane, systematyczne. To może zrobić wyłącznie osoba, która naprawdę się na tym zna i posiada odpowiednie doświadczenie.