Jak pozycjonować stronę?

Jak pozycjonować stronę, aby pozycjonowanie było skuteczne, aby przynosiło oczekiwany efekt? To pytanie zadają sobie wszyscy, którzy zajmują się pozycjonowaniem. Czynniki wpływające na skuteczność pozycjonowania zmieniają się bardzo często. Dlatego odpowiedź na to pytanie jest bardzo trudna. To co liczy się na pewno to doświadczenie, szybkie reagowanie na to co dzieje się w SEO, systematyczność działań, posiadanie odpowiednich narzędzi i jeszcze kilka ważnych rzeczy…. Zapraszamy do lektury!

Pozycjonowanie stron internetowych – co to takiego?

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań, które zmierzają ku temu, żeby strona internetowa była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. Osobom, które na co dzień nie mają nic wspólnego z marketingiem internetowym, czasem bardzo trudno to zrozumieć. Zatem wyjaśnijmy na przykładzie, po co wykonuje się pozycjonowanie strony. Załóżmy, że prowadzisz sklep odzieżowy dla dzieci w konkretnym mieście, np. w Katowicach. Posiadasz stronę internetową. Ale w Katowicach jest więcej sklepów z asortymentem dla dzieci. Nie chodzi wyłącznie o sklepy stricto odzieżowe, ale również o duże sieci sklepów, które także mają odzież dla dzieci w swojej ofercie. Zatem, lista konkurencji robi się naprawdę duża, sięga czasem setek innych sklepów. Klientów szukający odzieży dla dzieci w Katowicach, zapewne wpisze do wyszukiwarki słowo kluczowe, które go interesuje, np. Odzież dziecięca Katowice. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby Twoja strona znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google po wpisaniu takiego lub podobnego hasła. Jeżeli Twoja strona nie będzie pozycjonowana, znajdzie się na 5, 10 lub 50 stronie wyników wyszukiwania, co będzie jednoznaczne z tym, że niemal nikt na Twoją stronę nie wejdzie. Tym samym nie zyskasz klientów dzięki stronie internetowej, a w konsekwencji nie zarobisz. Obecnie posiadanie strony www wyłącznie dla jej posiadania, mija się z celem.

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie to szereg profesjonalnych działań na poziomie technicznym, ale również estetycznym. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem sprawdzi jak działa strona, co trzeba zmienić i podejmie działania, które – uwaga – będą rozłożone w czasie. Pozycjonowanie jest procesem – warto o tym pamiętać.

Skuteczne pozycjonowania stron www – jak to zrobić?

Audyt strony internetowej

Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy wykonać audyt strony. Powinna to być zupełnie niezależna ocena całego serwisu. Z audytu można dowiedzieć się, jakie braki posiada strona, co można ulepszyć i zmienić, zarówno wizualnie jak i technicznie. Audyt sprawdzi, czy strona odpowiednio działa, czy wszystkie podstrony są odpowiednio utworzone, czy ładowanie strony odbywa się szybko, czy jest czytelna dla odbiorców i robotów, czy odpowiednio dobrane są słowa kluczowe i wiele, wiele innych. Dopiero po wykonaniu audytu, można zająć się pozycjonować, gdyż wiadomo jakie działania należy podjąć, aby strona była przyjazna dla wszystkich ją odwiedzających.

Wdrożenie zmian – działania seo

Kiedy już wiadomo, jakie zmiany trzeba wprowadzić na stronie osoba zajmująca się pozycjonowaniem przechodzi do działania. Najpierw dochodzi do optymalizacji strony internetowej, a więc wdrożenia koniecznych zmian, które mogłyby zahamować i utrudniać proces pozycjonowania. Strona powinna działać szybko, powinna mieć czytelne zakładki, odpowiednia ilość tekstów na stronie. Do tego dochodzi linkowanie, dobór słów kluczowych, analiza konkurencji – pracy jest naprawdę wiele!

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie nie dotyczy wyłącznie stron internetowych, ale również sklepów internetowych. Od wielu lat sklepów internetowych przybywa, przybywa również chętnych na zakupy online. Pozycjonowanie sklepów jest działaniem nieco trudniejszym niż pozycjonowanie strony. Przede wszystkim trudność polega na dużej ilości produktów, które powinny być solidnie opisane. W opisach muszą znajdować się słowa kluczowe. Istotne jest pozyskiwanie dobrych linków dla sklepów internetowych. Można podjąć współpracę z portalami branżowymi, tworzyć artykuły gościnne, publikować recenzje, stworzyć blog i własne zaplecza SEO.

Efekty pozycjonowania stron

Efektem pozycjonowania stron www ma być jak najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Dzięki temu, że strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, zwiększa się ruch na stronie. To z kolei oznacza, że na stronę trafia znacznie większa część użytkowników. Dobra optymalizacja strony internetowej oraz odpowiedni dobór słów kluczowych i kilka innych ważnych zadań sprawia, że na stronę wchodzą użytkownicy zorientowani wyłącznie na zakup Twoich usług i towarów. To wszystko przekłada się na zyski dla firmy. Dobra strategia pozycjonowania stron pozwala firmie wpłynąć na szerokie wody, rozszerzyć działalność, stać się bardziej konkurencyjnym na rynku i rozpoznawalnym. Proces pozycjonowania strony, choć niełatwy, czasochłonny, a w niektórych przypadkach również kosztowny, jest jednak bardzo opłacalny. Warunkiem jest jednak to, aby pozycjonowaniem strony zajęły się osoby, które naprawdę się na tym znają – wcale nie musi być to bardzo duża agencja seo. czasem wystarczy, aby była to jedna, zaangażowana osoba z doświadczeniem.

Samodzielne pozycjonowanie strony – czy to ma sens?

Pozycjonować swoją stronę samodzielnie, czy nie? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Pozycjonowanie swojej strony internetowej jest możliwe, ale nie zawsze jest to dobra decyzja. Najcześciej najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie pozycjonowania osobom, które zajmują się tym na co dzień. Dlaczego? Zaraz wyjaśnimy.

Po pierwsze, czas. Jeżeli nie znasz się na pozycjonowaniu, to może oznaczać, że nauka zajmie Ci bardzo dużo czasu. Zagadnień związanych z pozycjonowaniem jest naprawdę dużo. Oczywiście, wiedzy na ich temat, również jest wiele w sieci – tajniki pozycjonowania można zgłębiać samemu. Jednak, jest to zajęcie bardzo czasochłonne.

Po drugie, koszty. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem ma wiele kosztów po swojej stronie. Są to koszty różnego rodzaju i zawsze niezbędne. Będą to koszty, które rozłożą się na wielu klientów (np. narzędzia seo), ale też koszty, które dotyczą stricto jednego klienta. Chcąc pozycjonować stronę na własną rękę musisz wziąć pod uwagę niemałe koszty programów, abonamentów itp.

Po trzecie, zniechęcenie. Codzienne obowiązki domowe i zawodowe, mogą pokrzyżować Twoje plany. Nawet jeżeli nauka pozycjonowania oraz wdrażanie już pewnych elementów idzie Ci dobrze, zawsze istnieje ryzyko, że z jakiegoś powodu przestaniesz to robić cyklicznie i systematycznie, a to jedna z najgorszych rzeczy, która może zdarzyć się podczas pozycjonowania.

Po czwarte, problemy z algorytmami Googla. Cóż, wyszukiwarka Googla stawia niemałe wymagania i trzeba je dobrze znać. Popełnienie błędów, wiąże się nie tylko z niską pozycją, ale przede wszystkim z karami, które może nałożyć wyszukiwarka na stronę. W takiej sytuacji, wypromowanie strony będzie niezwykle trudne i bardzo kosztowne. Dodatkowo, pozycjonowaniem takiej strony nie zajmie się już każdy specjalista.

Jeżeli zatem możesz, zleć pozycjonowanie osobom, które znają się na tej pracy i które zagwarantują efekty. Uwaga! Efekty to nie od razu wyjątkowo wysoka sprzedaż. Nie można oczekiwać zbyt wiele od razu od pozycjonowania. Jest to proces rozłożony w czasie. Jeżeli strona wymaga wielu poprawek, efekty przychodzą po kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tygodniach. Trzeba o tym pamiętać i nie zniechęcać się. Czasem rezultaty pozycjonowania przyjdą bardzo szybko, innym razem trzeba na nie trochę poczekać. Jednak zawsze warto!