Optymalizacja seo

Pozycjonowanie stron internetowych jest dziś czymś zupełnie naturalnym – jest procesem, który ściśle związany jest ze strona www. Tworząc swoją stronę internetowa, każdy wie, że pozycjonowanie będzie jej nieodzownym elementem. Jednak, jest też całe mnóstwo stron, które zostały powołane wiele lat temu, które nie przynoszą oczekiwanych założeń. Kiedy osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie zaczyna działania nad taką stroną, koniecznie musi zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze audyt, po drugie optymalizacja strony internetowej. Dopiero wtedy strona ma szanse na lepszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Audyt SEO – od tego należy zacząć

Każdy dobry pozycjoner lub firma zajmująca się pozycjonowaniem, będzie nalegała, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, najpierw wykonać audyt seo. Oczywiście jest to działanie, za które trzeba będzie zapłacić, jednak bez audytu, bardzo trudno jest ruszyć z miejsca – bardzo trudno wdrożyć jakiekolwiek działania zmierzające ku poprawie widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Bez audytu działamy trochę po omacku, decydując się na działania, które niekoniecznie przyniosą oczekiwane rezultaty. Na czym polega audyt seo? Na bardzo dokładnym przeanalizowaniu strony www pod różnymi względami. Jest to proces czasochłonny, który wymaga odpowiedniej i aktualnej wiedzy. Audyty można podzielić na kilka rodzajów. Do najbardziej szczegółowych zalicza się audyt manualny, ale są też audyty automatyczne oraz manualno – automatyczne. Niektóre audyty wykonuje się w odniesieniu do pewnych elementów strony, a nie do całości, wtedy możemy mówiąc o audycie technicznym, off-site, on-site, audycie podstawowych wskaźników, audyt słów kluczowych. Sam w sobie audyt nie rozstrzyga żadnych problemów, daje nam tylko odpowiedzi na pytanie, co należy zmienić na stronie www, aby można było ja skutecznie wypozycjonować.

Optymalizacja SEO

Kiedy audyt zostanie wykonany, można podejść do optymalizacji SEO. Proces optymalizacji strony jest złożony. Na czym polega optymalizacja? Jest to wdrożenie wszelkich możliwych poprawek, które realnie wpłynął na poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Ważna jest treść strony, która bardzo często musi ulec poprawie, analiza słów kluczowych, które powinny znaleźć się na stronie i na które trzeba ją pozycjonować. Konieczna jest często także optymalizacja struktury strony. Bardzo istotna jest szybkość ładowania strony, linki i wiele wiele innych.

Optymalizację strony wykonuje się po to, aby algorytmy Google w jak największym stopniu mogły stronę „polubić”, a w następstwie zezwolić na jej wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Google wymaga od stron aby dopasowały się do przygotowanych przez nich wytycznych, których jest ponad 200! Przed osobą odpowiedzialną za pozycjonowanie strony, stoi zatem bardzo duże wyzwanie i tylko najlepsi potrafią mu sprostać.

Decydując się na pozycjonowanie strony, trzeba mieć na uwadze, że wszystkie wprowadzane zmiany na stronie, które były wynikiem zaniedbań, często wieloletnich, nie zostaną zaakceptowane przez algorytmy Googla w jednej chwili. Są to procesy, które trwają tygodniami i miesiącami. Jednak, w konsekwencji bardzo się opłacają – warto uzbroić się w cierpliwość!