Pozycjonowanie czy adwords

W przestrzeni marketingu internetowego znajduje się wiele metod promowania strony internetowej (firmy). Przyjrzymy się dwóm z nich, a będą to: pozycjonowanie stron internetowych oraz reklamy google ads. Dlaczego właśnie nim? Otóż, wiele firm staje właśnie przed takim wyborem; albo wybór kampanii google ads, albo pozycjonowanie. Co jest lepsze? Co skuteczniejsze? Co lepiej wybrać? A może postawić na jedno i drugie? Podpowiadamy!

Reklamy Google ads a pozycjonowanie stron

Zarówno pozycjonowanie jak i Google Ads są skutecznymi formami marketingu internetowego. To właśnie one w dużej mierze odpowiadają za sukces promowania firmy. Jednak, pomimo że obydwie te formy marketingu działają w obszarze SEM, różnią się. Różnice te widoczne są przede wszystkim w wykorzystywanych metodach, a także w tym, jak wyglądają w wynikach wyszukiwania. Przyjrzyjmy się dokładnie tym dwóm formom marketingu internetowego.

Pozycjonowanie strony internetowej i efekty pozycjonowania

Aby poprawić widoczność strony w internecie, najczęściej poleca się pozycjonowanie. Na czym ono polega? Usługa pozycjonowania to szereg działań prowadzonych przez zespół specjalistów lub jednego, doświadczonego „pozycjonera”. Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższych pozycji na konkretne słowa kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania, a więc tych bezpłatnych. Jest to zadanie wymagające, bardzo trudne, czasochłonne. Wyniki nie przychodzą od razu i wymagają naprawdę wiele pracy od pozycjonera. Wyszukiwarka Google wciąż prowadza nowego wymagania. Obecnie istnieje ponad 200 czynników, które mają wpływ na to, jak szybko i czy w ogóle strona zostanie wypozycjonowana. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem musi przede wszystkim zwrócić uwagę na słowa kluczowe, optymalizację strony www, wartościowe treści, profile linków, i wiele, wiele innych.

Pozycjonowanie jest trudne. Wymaga wiedzy i odpowiednich narzędzi. Efekty nie przychodzą od razu. Na niektóre trzeba poczekać kilka miesięcy, na inne nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt. Jednak, do najważniejszych zalet pozycjonowania zalicza się stały i równomierny ruch, długofalowe efekty, solidne budowanie marki.

Google Adwords

Kampania Google Ads to płatna reklama Google. Płacimy za działania użytkownika, np. kliknięcie lub włączenie video. Google Ads daje bardzo szybkie efekty! Ich zaletą jest także zasięg – o wiele większy niż w innych przypadkach, ponieważ reklama może pojawić się również w mapach gogle czy na YouTube. Kampania ta pozwala na bardzo szybkie zbudowanie widoczności, zasięgów i dużą sprzedaż. Działania Google Ads również wymagają wiele doświadczenia od osoby, która się nimi zajmuje. pomimo, że są to działania płatne, wymagana ciagłego monitoringu i wprowadzania pewnych zmian, gwarantujących jeszcze lepsze wyniki.

Największe zalety Google Ads

  • Szybkie efekty – na efekty nie trzeba długo czekać. Pojawiają się one niemal natychmiast. Jeżeli nie chcesz czekać miesiącami i chciałbyś, żeby Twoja sprzedaż ruszyła od razu na najwyższych obrotach, Google Ads jest dobrym rozwiązaniem.
  • Reklama celowana – z łatwością można dopasować grupę docelową, tzw. target reklamy. Dokonanie odpowiedniej selekcji sprawi, że reklama będzie docierała wyłącznie do tych osób, które faktycznie mogą być zainteresowane konkretnymi usługami.

Płatna reklama czy klasyczne pozycjonowanie?

Zatem czas odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zdecydować się na reklamy adwords czy może jednak działania SEO w postaci pozycjonowania stron internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google. To zależy od kilku kwestii. Po pierwsze, czy zależy Ci na czasie? Jeżeli chcesz sprzedać coś natychmiast, chcesz rozreklamować swoją usługę w tej chwili, bo jest to z jakiegoś powodu bardzo ważne dla Ciebie, powinieneś wybrać Google Ads. Jeżeli jednak nie odczuwasz presji czasu i chcesz, aby Twoje produkty i usługi cieszyły się równomierną sprzedażą przez długi czas, wybierz pozycjonowanie. Po drugie, koszty. Trzeba o tym pamiętać. Pozycjonowanie długofalowe będzie kosztowało Cię miesięcznie znacznie mniej niż kampania adwords. Trzeba także pamietać, że płatne kampanie Google google Ads będą tak długo skuteczne, jak długo będziesz za nie płacił. Oczywiście zawsze możesz połączyć siły pozycjonowania i kampanii adwords – wtedy skuteczność jest bardzo wysoka, a kończąc kampanie mamy pewność, że tylko część ruchu zniknie, a ruch wypracowany przez pozycjonowanie będzie nadal pewny!