Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne to działanie, którego celem jest wypromowanie konkretnej strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie lokalne to inaczej SEO lokalne. Jeżeli chcemy wypromować stronę www da konkretnym obszarze, możemy wybrać pozycjonowanie lokalne stron, ale też pozycjonowanie przez Google Moja Firma (wizytówka firmy) oraz w Mapach Google. Oczywiście najlepiej, aby lokalne SEO było kompleksowe – im więcej działań, tym większa szansa na sukces.
Pozycjonowanie lokalne – skuteczny sposób na reklamę firmy
Lokalne pozycjonowanie strony internetowej to bardzo skuteczny sposób na reklamę swojej firmy, trafienie do grupy docelowej, która najbardziej nas interesuje i zdobycie wielu klientów. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron, często jest ono realizowane w ten sposób, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jednak – umówmy się – nie każdemu zależy na tym, aby ruch na stronie był duży, a wyniki marne. Dlatego, jeżeli przedsiębiorca prowadzi działalność na konkretnym obszarze – w konkretnej miejscowości, mieście, województwie, warto wykorzystać pozycjonowanie lokalne. W przypadku pozycjonowania lokalnego wykorzystuje się frazy (słowa kluczowe) wraz z nazwą miasta. Przykład? Jeżeli jesteś fryzjerem, który ma jeden salon, lub sieć salonów, ale na terenie jednego miasta, Twoim słowem kluczowym do pozycjonowania będzie np. „salon fryzjerski Kraków”, a nie tylko „salon fryzjerski”. Frazy kluczowe są niezwykle ważne w tym kontekście – ważne, aby były to frazy lokalne, zawsze z nazwą miejscowości, miasta lub regionu. Pozycjonowanie fraz lokalnych przebiega bardzo podobnie do pozycjonowania na całą Polskę, jednak usługi pozycjonowania lokalnego są znacznie bardziej cenione przez mniejsze firmy lub firmy, które mają oddziały w poszczególnych miastach z innym asortymentem.
Pozycjonowanie lokalne ważne dla właściciela firmy i dla klienta
Pozycjonowanie lokalne Google jest niezwykle istotne zarówno z perspektywy właściciela firmy, strony internetowej, ale także z perspektywy samego klienta. Przeanalizujemy dlaczego. Jeżeli jesteś właścicielem firmy, który sprzedaje asortyment stacjonarnie lub wykonuje usługi na danym terytorium, nie potrzebujesz odbierać każdego dnia dziesiątek telefonów lub wiadomości z zapytaniem od klientów oddalonych od ciebie o setki kilometrów – transakcja i tak nie dojdzie do skutku. To wspaniale, że interesują Twoją działalnością dzięki pozycjonowaniu interesują się klienci z całej polski, w przyszłości możesz to wykorzystać, decydując się na przykład, na rozwój swojej firmy. Jednak obecnie, w tym momencie, chcesz mieć klientów, którzy kupią Twój towar dzisiaj, a nie w przyszłości. Dzięki pozycjonowaniu lokalnym stron internetowych, masz to zapewnione. Teraz spójrzmy z perspektywy klienta, która szuka usług podobnych do Twoich – znajduje je, traci czas na napisanie maila, telefon i słyszy, że niestety Twój sklep, firma nie obsłuży go z powodu odległości. Czas traci klient, a także traci zaufanie do Twojej marki. musi szukać dalej. Jeżeli wizytówka Google Moja firma będzie poprawnie stworzona, jeżeli wdrożymy proces pozycjonowania lokalnego wszyscy będą bardziej zadowoleni: Ty, bo twoja sprzedaż wzrośnie, oraz klient, który znajdzie usługi i produkty bardzo blisko swojego miejsca aktualnego pobytu. Lokalne firmy powinny korzystać z tej możliwości – pozycjonowanie lokalne pozwala dotrzeć do klientów zdecydowanych, którzy potrzebują usługi tu i teraz – jeżeli Twoja oferta będzie dobra, strona internetowa zachęcająca i wdrożysz skuteczne pozycjonowanie lokalne niemal pewne jest, że zakup zostanie zrealizowany.
Pozycjonowanie lokalne stron – co jest ważne?
Wizytówki Google Moja Firma A seo lokalne
Aby pozycjonowanie lokalne było faktycznie skuteczne warto wdrożyć kompleksowe działania. Najlepiej zrobi to dobra firma zajmująca się pozycjonowaniem, która ma odpowiednie doświadczenie. Po pierwsze, o czym już była mowa, należy założyć profil Google moja firma. Zapewnia to nie tylko skuteczniejsze pozycjonowanie, ale również przyczynia się do zwiększonego ruchu na stronie. Usługa Google moja firm spełnia niezwykle ważną rolę – wydaje się być w pozycjonowaniu lokalnym kluczowym nawet elementem. Istotne jest to, aby dokładnie wypełnić wszystkie pola – dokładny adres, kategorie, godziny otwarcia, , opis firmy, dokładny zakres działania. Jest to potrzebne do tego, aby wyszukiwarka Google, a raczej jej algorytmy, klasyfikowały Twoją działalność jako rzetelną i pomocną klientom. Ważne jest to także z perspektywy samego klienta – dostanie on podane wszystkie najistotniejsze informacje.
Optymalizacja strony, frazy kluczowe, treści na stronę
Ważna jest oczywiście strona internetowa firmy. Powinna być elegancka, przejrzysta. musza znajdować się na niej wszystkie najważniejsze informacje, musi być także dopasowana do różnych urządzeń – stacjonarnych komputerów, laptopów, smartfonów, tabletów i innych. Jeżeli kwestie te do tej pory traktowane były po macoszemu, konieczna jest optymalizacja strony internetowej. Kolejnym elementem lokalnego pozycjonowania danej firmy są opinie klientów. Mają one wpływ na pozycjonowanie lokalne, zachęcają innych do zakupu, ale są również cenione przez wyszukiwarkę Google. Dodawanie treści na stronę – regularne dodawanie wpisów, np. na blogi, czy w mediach społecznościowych w których zawarte są lokalne frazy kluczowe. Co jest jeszcze ważne? Z całą pewnością monitorowanie działań konkurencji i reagowanie na nie. Zadań, które stoją przed osobą chcącą wzmocnić pozycję strony jest naprawdę wiele, a działania seo nie należą do najprostszych, dlatego warto do tych działań wynająć profesjonalistów. Wszystkie działania poprawiające wyniki wyszukiwania lokalnego poprawiają widoczność strony, wpływają na renomę firmy i na sprzedaż.
Jeżeli posiadasz mała firmę działającą tylko lokalnie lub oddział firmy w danym mieście, zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne. Pamiętaj, że możesz pozycjonować swoją stronę nie tylko na konkretne miasto, ale również na większy region, a także na jeszcze mniejszy obszar niż miasto, np. dzielnicę. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i systematyczne wykonywanie działań z zakresu optymalizacji i pozycjonowania.