Pozycjonowanie sklepów
Posiadanie sklepu internetowego i zarabianie na sprzedaży w Internecie to bardzo wymagające zajęcie. Dziś kiedy sprzedaż w ogromnej części przenosi się do Internetu, konkurencja staje się tak ogromna, że bardzo trudno osiągnąć zadawalający pułap sprzedaży. Oczywiście nie jest to niemożliwe – jest, jednak wymaga bardzo dużo pracy, a także realnej pomocy fachowców, najczęściej agencji SEO. Pozycjonowanie sklepu internetowego jest także wyzwaniem dla samej agencji. Jest to bowiem zadanie, które wymaga niemałego doświadczenia, a także odpowiednich narzędzi. Skuteczne pozycjonowanie sklepu opiera się na optymalizacji sklepu internetowego oraz długotrwałych, rozłożonych w czasie zadań.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega?
Celem pozycjonowania strony sklepu internetowego jest zwiększenie niego widoczności w sieci. W tym celu wdraża się szereg działań; od optymalizacji sklepu, poprzez dodanie lub wzbogacenie treści, aż po pozyskiwanie wartościowych linków. Dzięki wszystkim zastosowany działaniom, podnoszą się pozycje fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwań Google. Jeżeli słowa kluczowe są dobrze wypozycjonowane, widoczność sklepu internetowego wzrasta, a co za tym idzie, użytkownicy wyszukiwarki Google z łatwością mogą odszukać sklep oraz skorzystać z jego oferty. Sprzedaż wzrasta, liczba odwiedzi także.
Optymalizacja techniczna sklepu internetowego
Jednym z najważniejszych zadań, przed którymi stoi osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie sklepu internetowego jest optymalizacja techniczna. Polega ona na dostosowaniu sklepu do wymagań Google. Niestety, bardzo często zdarza się, że osoby, które zajmują się tworzeniem witryn do sprzedaży, ignorują zalecenia Googla, które maja ogromny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Dlatego, kiedy firma SEO zaczyna prace nad promocja sklepu, ma bardzo dużo zadań do wykonania. Na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas optymalizacji strony? Ważne są tytuły oraz opisy podstron, czas ładowania strony, jej responsywność, przekierowania, kod źródłowy, tagi, UX – tego typu wytycznych jest ponad 200!
Optymalizacja sklepu a działania UX
W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie często nie ogranicza się jedynie do optymalizacji technicznej. Bardzo często osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie sklepu internetowego, podejmuje się również poprawy poziomu konwersji. Musi wtedy zadbać o UX. Na czym to polega? Na dostosowaniu witryny do użytkownika w taki sposób, aby była ona maksymalnie dla niego funkcjonalna. Dzięki temu można zbudować silne relacje pomiędzy sklepem (marką) a klientem.
Najbardziej oczekiwane efekty pozycjonowania sklepu internetowego
Pozycjonowanie może spełnić wiele założeń, jednak najlepiej postawić sobie kilka najważniejszych celów. Do najbardziej pożądanych efektów pozycjonowania sklepu zaliczyć można:
- Lepszą widoczność sklepu internetowego
- Lepszą widoczność poszczególnych produktów
- Zwiększony ruch organiczny
- Zwiększoną rozpoznawalność marki
- Zwiększoną sprzedaż
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?
Koszt pozycjonowania sklepu to kwota, która zależna jest od naprawdę wielu czynników. Przede wszystkim od ilości zmian i optymalizacji, które muszą zostać wprowadzone przez osobę zajmującą się pozycjonowaniem. Na cenę ma wpływ także konkurencyjność branży. Im popularniejszy asortyment, im więcej ma konkurencji, tym trudniej taki sklep wypromować. Na cenę nie jest także obojętna ilość podstron, które wymagają optymalizacji. Oczywiście na cenę mają też wpływ indywidualne założenia i cele.
A czy w ogóle warto decydować się na pozycjonowanie sklepu? Oczywiście, że warto. Jest to najczęściej spory koszt, jednak koszt ten przekłada się zazwyczaj na sporą konwersje, a więc na zwiększona sprzedaż – a przecież o to chodzi. Wdrożone działania pozycjonujące pozwalają osiągnąć wysoką widoczność. Osoby, które decydują się na podjęcie tych działań i kosztów, traktują je jako długofalową inwestycję, która naprawdę się opłaca!