Pozycjonowanie wizytówki Google

Wizytówka Google to narzędzie, które pozwala zdobyć wielu nowych klientów, zwłaszcza z rynku lokalnego. Niestety, nie wystarczy tylko raz wykonać dobrą wizytówkę, aby pracowała ona na podwyższenie konwersji oraz na popularność strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie wizytówki Google to czynność, która zajmuje nieco czasu – są to zadania, które trzeba wykonywać cyklicznie. Pozycjonowanie wizytówek ma na celu zwiększenie ruchu przede wszystkim z dwóch źródeł – z Google Maps oraz z wyszukiwarki Google.

Pozycjonowanie wizytówki Google – najważniejsze informacje

Google moja firma to bezpłatny profil stworzony przez Googla, którego głównym celem była, i jest nadal, poprawa widoczności firm, które są wyszukiwane przez używtkoniktw wyszukiwarki. Google stawia sobie za cel, aby wyszukiwarka była jak najbardziej przyjazna jej użytkownikowi. Chce, aby produkty i usługi mogły być znalezione szybko, zwłaszcza te w najbliższej okolicy – stąd właśnie pomysł na Wizytówki Google Moja Firma. Osoby prowadzące biznes lokalny, lub oddziały w danym mieście, mogą korzystać z możliwości jakie daje pozycjonowanie Google Maps i pozycjonowanie mapy Google. Pozycjonowanie wizytówek, jak już wspomnieliśmy, to zadanie na dłuższy czas. Uzyskanie jak największego ruchu możliwe jest poprzez duże zaangażowanie w pracę nad wizytówką. Konieczne jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych, uzupełnianie profilu o nowe informacje, czuwanie nad wprowadzaniem koniecznych zmian. Optymalizacja treści na wizytówce, pozyskiwanie linków oraz wiele innych czynności, to zadania wymagające i czasochłonne.

Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?

Zacznijmy może od tego, dlaczego w ogóle warto zakładać Google Maps wizytówki? Pierwszy powód to cena, a właściwie brak jakichkolwiek kosztów z tym związanych. Jest to zupełnie darmowe narzędzie, które dane jest właścicielom firm po to, aby usprawnić proces wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jeżeli proces zostanie usprawniony, wiadomym jest, że większa liczba klientów odwiedzi stronę internetową, nie tylko zwiększając ruch na niej, co prowadzi do wyższych pozycji w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zwiększy sprzedaż oferowanych usług i produktów. aby jednak wizytówka Google mogła działać odpowiednio i faktycznie przynosić korzyści, konieczna jest optymalizacja wizytówki Google. A tym zazwyczaj zajmują się już profesjonaliści.

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę firmy?

Kiedy poznaliśmy już podstawowe zalety posiadania swojej wizytówki Google, warto poznać zalety jej pozycjonowania. Z pozycjonowaniem wizytówki jest bardzo podobnie jak z pozycjonowaniem stron internetowych. Można stworzyć wizytówkę firmy oraz stronę internetową i pozostawić je same sobie – czy przyniosą korzyści? Raczej nie. dlatego warto wdrożyć pozycjonowanie profilu Google Moja Firma.

Dobrze, zatem dlaczego warto pozycjonować?

  • Ponieważ 97% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google aby znaleźć lokalna firmę, której usługami są zainteresowani. To oznacza, że niemal wszyscy korzystający z szeroko rozumianej sieci, szukają usług jak najbliżej swojego miejsca pobytu. I nie musi to być stała liczba – o nie. Ludzie się przemieszczają, wyszukują interesujące ich usługi i produkty nie tylko blisko swojego miejsca zamieszkania, ale także będą w podróży, na wakacjach, na wyjeździe służbowym, w okolicach domy swoich rodziców, dziadków – aby ułatwić im życie.
  • Blisko 80% osób, które znajdują lokalną firmę przez internet, dokonują w niej zakupu. Oczywiście, fajnie byłoby, gdyby było to aż 100%, jednak 80 to również niezwykle dobry wynik i należy o tym pamiętać. Czy w ciągu dnia, 80% użytkowników wchodzących do Twojego sklepu internetowego  robi zakupy? No to byłoby coś! A tu masz to na wyciagnięcie ręki!
  • Prawie rawie połowa osób, które wyszukują w Internecie lokalnej firmy znajdującej się blisko, korzysta z pomocy Google Maps. Dlaczego? Ponieważ jest to tak popularna wyszukiwarka, że zwyczajnie byłoby bardzo trudno wyszukiwać te firmy w inny sposób. Dopóki Google oferuje najbardziej korzystną i najbardziej przyjazną formę wyszukiwania, tak długo Google Maps oraz wizytówka będą naprawdę skutecznymi narzędziami.

Google wizytówki – dla kogo?

Ostatnia kwestia dotyczy zasadności tworzenia wizytówki i pytanie, czy na pewno dla każdej firmy wizytówka Google to dobre narzędzie. Odpowiemy tak: Wizytówka Google to narzędzie, które na pewno nie może firmie zaszkodzić, bez względu na jej lokalizację i charakter prowadzonej działalności. Jednak, niektórym firmom z pewnością przysłuży się ona lepiej. Przede wszystkim usługa Google Maps i wizytówka to narzędzia doskonałe dla lokalnych firm. Jeżeli posiadasz niewielką firmę, punkt, oddział – jest to rozwiązanie dla Ciebie. Jeżeli świadczysz różne usługi lokalne u klientów – jest to rozwiązanie dla Ciebie. Jeżeli obsługujesz klientów z konkretnego regionu, rynku, jest to dobre rozwiązanie dla Ciebie. Ale oczywiście, jeżeli jesteś dużą firmą, która posiada bardzo duże zasięgi, również ta usługa może wspierać twój biznes. W końcu każdej firmie potrzebne jest wsparcie!