Reklama w internecie
Internet jest przestrzenią, w której reklama doskonale się odnalazła. Nikogo nie powinno to dziwić. Większość z nas posiad telefony komórkowe z dostępem do Internetu. Blisko 80% osób korzystających z Internetu deklaruje, że robi zakupy w sieci. Wiele osób szuka informacji w Internecie. To wszystko sprzyja rozwojowi reklamy, a możliwości nie są małe! Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze sposoby na promowanie w sieci!
Rodzaje reklamy internetowej
Pozycjonowanie stron
SEM – Promowanie strony poprzez marketing w wyszukiwarkach. Działania pozwalające na zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce internetowej. Dotyczy zarówno darmowych, jak i w szczególności, płatnych wyników wyszukiwania.
SEO – działania, których celem jest optymalizacja strony, aby osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania organicznego. Można mówić o SEO wewnętrznym oraz zewnętrznym. W pierwszej grupie mieszczą się wszelkie zadania związane z poprawą szybkości strony, strukturze, linkowaniu wewnętrznym, treściach. W drugiej grupie znajdują się działania wychodzące poza witrynę, np. linki zwrotne.
Inne rodzaje płatnej reklamy
Reklamy graficzne – formy reklamy internetowej mogą przybierać różne kształty. Przyzwyczailiśmy się do myśli, że można promować swoją stronę, ale zapominamy, że są także inne formy reklamy. Te graficzne, to banery, zazwyczaj płatne, które umieszczane są na stronach internetowych, sklepach, blogach.
Reklamy w mediach społecznościowych – social media marketing to forma reklamy, która upowszechnia się z dnia na dzień, a jej skuteczność wrasta. W mediach społecznościowych jest tak wielu użytkowników, że nie można tego nie wykorzystać. Z jednej strony. Mogą to być działania organiczne, a zatem darmowe, np. szeptanka, albo płatne, a zatem umieszczanie wszelkich banerów, reklam lub postów za które trzeba zapłacić.
Reklama produktowa – reklama, w której zawarte są szczegółowe informacje na temat konkretnego produktu z Twojej oferty. Można tworzyć nie tylko reklamy, ale również całe kampanie produktowe.
Reklamy wideo – powstaje mnóstwo serwisów, na których można oglądać filmy i reklamy w postaci np. rolek. Niektórzy użytkownicy sieci nie traktują tego jako reklamy, a jako ciekawy filmik – stąd ogromna przewaga tej formy reklamowania działalności, produktów i usług. Można się spodziewać, że oprócz pozycjonowania strony internetowej, będzie to jedna z najskuteczniejszych form reklamy.
Jak widać, marketing internetowy pozwala na skuteczna reklamę firmy w Internecie. Rozwiązań jest wiele. Najlepiej, aby reklama strony internetowej była zakrojona na jak największą skalę. Skuteczna reklama, to przede wszystkim przemyślana reklama. Skuteczna reklama internetowa trafi do odbiorcy, który faktycznie jest zainteresowany Twoimi usługami.