Seo a blog
Blog jest wyjątkowym miejscem na stronie internetowej. Jest to narzędzie, które wspomaga pozycjonowanie, które pomaga zdobyć nowych klientów i w końcu jest to miejsce, na którym można przedstawić zarówno swoje produkty, jak i pewne opinie. Blog może być zupełnie odrębna stroną, ale może być także spójną częścią istniejącej już strony, witryny, sklepu. Na blogu można publikować teksty związane z działalnością, z wiedzą na konkretne tematy, porady i wiele, wiele innych treści, które pomogą w promowaniu strony, a jednocześnie będą przydatne dla użytkownika, który trafi na stronę.
Czy każda firma powinna mieć bloga?
Oczywiście, że nie. Stworzenie zakładki blog i nie tworzenie wpisów regularnie mija się z celem. Więc albo zakładamy bloga i wiemy, że znajdziemy czas na pisanie regularnie na niego treści, albo zlecamy prowadzenie go firmie, która zajmuje się pozycjonwoaniem. W innym przypadku, chociaż blog polecany jest każdej firmie, nie będzie miał i tak sensu. To trochę irytujące, kiedy wchodzimy na bloga, aby poczytać ciekawe wpisy na temat, który nas interesuje, a tam znajdujemy pustą stronę lub kilka tekstów sprzed kilku lub kilkunastu miesięcy. Zatem blog jest doskonałym rozwiązaniem dla każdej firmy, ale tylko pod warunkiem, że będzie prowadzony regularnie, a zamieszczane treści będą nie tylko ciekawe dla odbiorcy, ale również dla robotów i algorytmów Googla.
Blog firmowy – prowadzenie bloga firmowego i jego zalety
Blog pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony www. Wiele firm decyduje się na dodanie tej zakładki na swoją stronę internetową. Jest to doskonałe rozwiązania do sklepów internetowych, ale także do wielu innych działalności promowanych w sieci. Prowadzenie firmowego bloga nie jest jednak łatwe. Potrzebne jest duże zaangażowanie oraz wiedza.
Blog firmowy pozwala na:
- pozyskanie nowych klientów
- pozyskanie ruchu na stronie
- pozyskanie zaufania użytkowników
- pozyskanie wyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej
- wspieranie pozycjonowania strony internetowej
Blog a pozycjonowanie strony
Aby strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania można podjąć się pozycjonowania bloga. Jego systematyczne prowadzenie, z zachowaniem kilku ważnych zasad, realnie wpływa na poprawę widoczności strony oraz jej wyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki Google.
- Ciekawa treść – treść, a więc blog content musi podobać się użytkownikom. Musi odpowiadać na ich zapotrzebowanie, na ich głód wiedzy. Musi opowiadać o Twoich produktach i usługach jednak w takim wymiarze, który będzie wnosił coś w życie odbiorcy, odpowie na nurtujące pytania. Zatem pierwsza i najważniejsza zasada – treści muszą być ciekawe.
- Oryginalne treści – w żadnym wypadku treści znajdujące się na blogu nie mogą być powielane z innych stron. To bardzo niebezpieczny proceder, który może bardzo negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie bloga oraz całej strony. Blog SEO to narzędzie, które jest skuteczne wyłącznie wtedy, gdy znajdują się na nim treści oryginalne. Algorytmy Googla bardzo szybko wychwytują plagiaty.
- Regularność dodawania wpisów – SEO to zbiór różnorodnych zadań. W ich skład może wchodzić usługa dodawania tekstów na blog. Teksty dostarcza właściciel bloga lub zleca je pozycjonerowi, który najczęściej ma sprawdzonych copywriterów lub szuka copywroiterów na własną rękę. Bardzo ważne jest to, aby treści do publikacji na stronie były dostarczane w sposób regularny.
- Blog post powinien odpowiadać na pytania – nie tylko powinien być ciekawy, nie tylko treści powinny być angażujące, ale również powinien odpowiadać na najczęściej zadawane pytania użytkowników. Warto zastanowić się, co najbardziej nurtuje Twoich klientów i z jakimi pytaniami zwracają się do Ciebie najczęściej?
- Używanie słów kluczowych – jeżeli chcesz osiągnąć jak najwyższe pozycje i znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki, musisz połączyć wiele istotnych zadań – nie wystarczy prowadzić bloga regularnie, w każdym wpisie musza występować słowa kluczowe .
- Zróżnicowana długość – działania seo muszą być dobierane bardzo precyzyjnie, a osoba zajmująca się pozycjonowaniem musi zwracać uwagę na niuanse. Nie jest dobra praktyka, aby każdy wpis miał tyle samo znaków – w przypadku prowadzenia bloga bardzo ważne jest, aby wpisy miały różną długość.
Blog daje nam naprawdę wiele możliwości. Dzięki niemu możemy realnie wspierać pozycjonowanie strony, zwłaszcza poprzez dwie rzeczy: po pierwsze przez jakościową treść, która jest niezwykle ceniona przez algorytmy Googla, a po drugie, poprzez używanie w testach słów kluczowych, na które pozycjonujemy stronę. Ponadto blog stwarza okazje do tego, aby klienci mogli poznać dokładnie produkty oraz usługi, które są oferowane.